Regulamin
REGULAMIN
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
steki.pl
§ 1
[Postanowienia ogólne, definicje]
-
Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu dostępnego pod adresem internetowym www.steki.pl a w szczególności prawa i obowiązki Kupujących, jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep.
-
Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy, należy przez nie rozumieć:
-
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
-
Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
-
Konto – indywidualne konto Kupującego, zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Kupującego zamówień;
-
Koszyk – element platformy internetowej Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, z możliwością ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;
-
Kupujący – zarówno Konsument, tj. pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną, określoną wg przepisów prawa cywilnego, zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak i Przedsiębiorca, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która zawiera umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu;
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.steki.pl prowadzący sprzedaż produktów na odległość;
-
Sprzedawca, Właściciel Sklepu, Administrator danych – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Produkcja Handel Doradztwo Mateusz Ludwiniak, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8222213344, REGON 141829976;
-
Polityka Prywatności – integralna część niniejszego Regulaminu określająca zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących przez Sprzedawcę;
-
Produkt – dostępne w Sklepie towary, przedstawione jako minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, które mogą być przedmiotem zamówienia;
-
Umowa: (umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego zawierana między Przedsiębiorcą a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, określająca w szczególności Produkt, jego główne cechy, ilość, cenę, koszty dostawy oraz inne istotne warunki.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego wyrażające wolę zawarcia Umowy, składane za pomocą Formularza zamówienia, określające jednoznacznie: rodzaj oraz ilość produktów, rodzaj dostawy, płatności oraz miejsce wydania produktu.
-
Cena – kwota jaką Kupujący jest zobowiązany zapłacić za nabyte Produkty w przypadku zawarcia Umowy. Cena jest wyrażona w polskich złotych (PLN) i jest ceną brutto. Ceny Produktów w sklepie internetowym nie zawierają kosztów przesyłki.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, zamieszczonym na Stronie Internetowej i akceptacja jego postanowień.
§ 2
[Kontakt ze Sklepem]
-
Adres Sprzedawcy: Produkcja Handel Doradztwo Mateusz Ludwiniak, Chobot 15, 05-074 Halinów
-
Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@steki.pl
-
Numer telefonu Sprzedawcy: +48 787 922 775. Kupujący może kontaktować się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00 – 16:00.
-
Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 3
[Wymagania techniczne korzystania ze Sklepu]
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet;
-
posiadanie systemu operacyjnego: Windows lub Linux (z konsolą graficzną), Mac OS lub Android;
-
posiadanie przeglądarki internetowej z obsługą Java Script: Internet Explorer w najnowszej wersji, Google Chrome w najnowszej wersji, Mozilla Firefox w najnowszej wersji Safari w najnowszej wersji Opera w najnowszej wersji lub inne wersje mobilne;
-
włączona obsługa plików cookies;
-
zainstalowany program FlashPlayer;
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
-
posiadanie numeru telefonu komórkowego.
-
Kupujący może wyrazić zgodę na włączenie obsługi plików cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików cookies, a także możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 4
[Zasady korzystania ze Sklepu]
-
Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, którego używa Kupujący, wymagań technicznych, o których mowa w §3 powyżej.
-
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
-
Dokonywanie zakupów w Sklepie następuje poprzez złożenie Zamówienia.
-
Składanie Zamówień przez Kupującego na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta, albo bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych w Formularzu Zamówienia umożliwiających realizację Zamówienia, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
-
Sprzedawca zastrzega, że Kupujący, który jest Konsumentem musi mieć pełną zdolność do czynności prawnych, aby móc dokonać zakupu w Sklepie.
§ 5
[Konto. Rejestracja i logowanie]
-
W Sklepie Internetowym dostępne są dla Kupujących następujące usługi świadczone przez Sprzedawcę bezpłatnie drogą elektroniczną:
-
Usługa Konta Kupującego,
-
Usługa Formularz zamówienia,
-
Usługa Newslettera.
-
Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta dla Kupującego w Sklepie zostaje zawarta w momencie dokonania przez Kupującego Rejestracji i założenia Konta oraz jego aktywacji. Warunkiem rejestracji Konta jest wypełnienie Formularza rejestracji. Dane potrzebne do zakładania konta: e mail, imię, nazwisko, telefon, hasło, ulica i numer domu, kod pocztowy, miasto.
-
Użytkownik musi zaznaczyć przy rejestracji: „Zapoznałem się z regulaminem sklepu internetowego i akceptuję jego treść”.
-
Hasło do logowania jest indywidualne dla każdego Kupującego i musi składać się z minimum 6 znaków. Zmiany hasła można dokonać w ramach funkcjonalności Sklepu poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła. Kupujący nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie Internetowym osobom trzecim.
-
Po dokonaniu rejestracji Kupujący otrzyma na podany adres e-mail link z potwierdzeniem rejestracji. Kliknięcie w link oznacza aktywację Konta.
-
Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do Konta.
-
Zarejestrowany Kupujący ma możliwość:
-
dostępu do statusu oraz historii zamówień;
-
zamówienia Produktu poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia;
-
zmiany swoich danych;
-
zmiany swojego hasła;
-
sprawdzenia swojego zamówienia;
-
usunięcia swojego konta wraz z przechowywanymi tam danymi.
-
Kupujący może w każdej chwili dokonać dezaktywacji swojego Konta bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów i bez wskazania przyczyn, poprzez przesłanie oświadczenia o rezygnacji z prowadzenia konta na adres sklep@steki.pl bądź pisemnie na adres Sprzedawcy. Konto zostanie dezaktywowane w ciągu 7 dnia roboczych od otrzymania oświadczenia.
-
Sprzedawca ma prawo dezaktywować Konto, informując go o tym fakcie drogą mailową, gdy Kupujący dostarcza treści o charakterze bezprawnym lub dopuszcza się nieuprawnionych ingerencji na serwerze.
-
Rejestracja Konta nie jest warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie.
-
Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w formie udostępnienia Formularza do składania Zamówień określają poniższe postanowienia Regulaminu.
-
Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w postaci przesyłania Przez Sklep darmowych wiadomości Newsletter określa odrębny Regulamin Newslettera.
§ 6
[Zamówienia. Zasady składania Zamówienia]
-
Sklep dostępny jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, umożliwiając Kupującemu złożenie Zamówienia o każdej porze, z wyłączeniem przerw konserwacyjnych.
-
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
wybrać produkt ze sklepu i jego wariant wagowy i kliknąć "dodaj do koszyka"
-
po zgromadzeniu produktów w koszyku kliknąć "zamawiam"
-
na ekranie pojawi się planowany termin dostawy jeśli zamówienie zostanie opłacone od razu po jego złożeniu
-
zakupy można kontynuować logując się przez Facebook lub konto Google
-
zakupu można dokonać wybierając 1 z 3 opcji opisanych poniżej
-
następnie wybrać "Podsumowanie"
-
po zweryfikowaniu produktów i wartości koszyka kliknąć "Potwierdzam zakup"
-
dokonanie płatności następuje przez " SHOPER PŁATNOŚCI ", operatorem płatności jest Blue Media S.A
-
Kupujący może złożyć Zamówienie w jednej z trzech opcji: rejestrując się i zakładając indywidualne Konto, logując się do posiadanego już Konta lub złożyć Zamówienie bez rejestracji.
-
Opcja 1. Jeśli Kupujący nie ma Konta może je założyć w ramach składania Zamówienia poprzez funkcję „Zarejestruj się”. Należy podać adres mailowy, swoje imię i nazwisko, numer telefonu, hasło, adres, na który ma być zrealizowana dostawa oraz złożyć Zamówienie.
-
Opcja 2. Kupujący może wybrać dokonanie zakupu bez rejestracji. Należy wówczas wybrać opcję „Złóż zamówienie” bez rejestracji, a następnie należy podać adres mailowy, swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres, na który ma być zrealizowana dostawa.
-
Opcja 3. Jeśli Kupujący ma już indywidualne Konto w sklepie powinien skorzystać z opcji „Zaloguj się”, aby złożyć Zamówienie i dokończyć zakup w ramach posiadanego Konta.
-
Sklep potwierdza otrzymanie Zamówienia i zawarcie Umowy poprzez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła Kupującemu. Wiadomość potwierdzająca otrzymania zamówienia zawiera takie dane jak: numer zamówienia, przewidywany termin dostawy, koszt dostawy, całkowitą wartość zamówienia, dane zamawiającego, dane do wysyłki, zamówione Produkty.
-
Całkowita wartość zamówienia obejmująca cenę Produktu oraz koszty jego dostarczenia przedstawiona jest w koszyku po dokonaniu przez Kupującego wyboru formy płatności oraz formy dostawy przedmiotu Zamówienia. Zarówno masa Produktu, jak i jego ostateczna cena uwidocznione zostaną na fakturze VAT lub paragonie.
-
Jeżeli treść Umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Kupującego, powinien on w ciągu 24 h zawiadomić o tym Sklep wysyłając wiadomość e-mail na adres sklep@steki.pl ze wskazaniem zauważonych rozbieżności, które, jeżeli okażą się zasadne, zostaną niezwłocznie skorygowane przez Sklep Internetowy, który skontaktuje się z Kupującym drogą mailową lub telefonicznie.
-
Zawarcie Umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia Zamówienia po wybraniu opcji „zamawiam i płacę” .
-
Zawarcie Umowy z Przedsiębiorcą następuje z chwilą przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Przedsiębiorcę w ciągu 48 h od złożenia Zamówienia.
-
Realizacja Zamówienia Przedsiębiorcy płatnego za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje nie później niż w terminie 3 dni od zaksięgowania wpłaty od Przedsiębiorcy na koncie Sprzedającego, z uwzględnieniem pkt. 8 powyżej.
-
Sklep potwierdza wysyłkę zakupionego Produktu. Faktury wysyłane są w formie elektronicznej na podany przez Kupującego adres e-mail w momencie zapłaty za zamówienie.
§ 7
[Cena. Zasady określania Ceny]
-
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT.
-
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Kupujący jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
-
Masa produktu. Sprzedawca oferuje w Sklepie internetowym do sprzedaży Produkty o stałej masie, która może różnić się od tej podanej na stronie Sklepu internetowego o +/- 10%.
-
Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych Produktów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie Produktu nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
-
Sklep nie korzysta z jakichkolwiek rozwiązań (algorytmów), które dostosowują ceny towarów dla poszczególnych konsumentów lub kategorii konsumentów w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
§ 8
[Dostawa i płatność]
-
Sprzedawca umożliwia dostawę towarów z asortymentu Sklepu internetowego za pośrednictwem transportu firmowego albo za pośrednictwem firmy kurierskiej. Po wpisaniu kodu pocztowego i wypełnieniu koszyka zakupami Kupującemu zostanie zaproponowany właściwy dla jego miejsca zamieszkania środek i koszt transportu.
-
Dostawa Produktów odbywa się pod adres wskazany podczas składania Zamówienia. Kupujący może również skorzystać z opcji odbioru osobistego zamówionego Produktu. Odbiór osobisty możliwy jest pod adresem Sklepu wskazanym w §2.
-
Koszty dostawy. Koszty dostawy wskazane są pod adresem https://steki.pl/kosztdostawy
-
Termin realizacji zamówień: Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Szczegóły dotyczące czasu realizacji Zamówień wskazane są pod adresem https://steki.pl/czasrealizacjizamowien
-
W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
-
Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
-
W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
-
Czas realizacji zamówień uzależniony jest od dnia, w którym zostało złożone, miejsca dostawy oraz wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.
-
Szczegółowe informacje odnośnie czasu dostawy znajdują się na stronie Sklepu w zakładce „Czas i koszty dostawy”. https://steki.pl/czasrealizacjizamowien
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmian dostawy w wyjątkowych przypadkach. Nie są realizowane zamówienia w niedziele, dni wolne od pracy i święta.
-
Kupujący realizuje płatność poprzez Shoper płatności, którego operatorem jest Blue Media S.A. oraz PayPro S.A (Przelewy24).
-
Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic.
-
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-
Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu w zakładce https://steki.pl/pl/i/Formy-platnosci/10
-
Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie dostarczony przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Kupującego podczas składania Zamówienia. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Kupującego liczony jest od dnia zrealizowania płatności.
-
W przypadku wyboru odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Kupującego w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Kupujący zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej.
§ 9
[Prawo odstąpienia od umowy]
-
Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupujący będący konsumentem w myśl przepisów Kodeksu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego towaru ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny odstąpienia, składając stosowne oświadczenie na piśmie.
-
Uprawnienie o którym mowa powyżej dotyczy jedynie przypadków sprzedaży konsumenckiej, a więc umów zawartych przez Sklep internetowy z osobą będącą konsumentem w myśl przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a także Kupujących będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
-
Odstępujący od Umowy ma obowiązek niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar do Sklepu. Towar powinien być zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Zwrotowi nie podlegają towary, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami ustawy o prawach konsumenta, nie można odstąpić (art. 38 ustawy o prawach konsumenta). W szczególności Konsument nie może odstąpić od umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według szczególnego życzenia konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
§ 10
[Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących]
-
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Kupujący przed złożeniem zamówienia w Sklepie Internetowym ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Sprzedawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Kupującego. Oświadczenie o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie.
§ 11
[Reklamacja]
-
Sklep ponosi względem Kupującego odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu lub usługi z umową na zasadach określonych w przepisach:
-
Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach konsumenta – w przypadku Kupujących będących konsumentami oraz osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarcze, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
-
Kodeksu cywilnego – w przypadku pozostałych Kupujących.
-
W razie niezgodności Produktu żywnościowego z umową, kupujący ma prawo żądać wymiany towaru, ewentualnie obniżenia jego ceny albo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że zawiadomi o tym Sprzedawcę niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową, nie później niż w terminie 3 dni od dostarczenia Zamówienia, z zastrzeżeniem punktu 3 poniżej. W celu dokonania reklamacji należy skontaktować się z Sprzedawcą mailowo lub telefonicznie.
-
Stwierdzenie niezgodności towaru z umową powinno nastąpić nie później, niż przed upływem terminu przydatności towaru do spożycia.
-
Aby reklamacja była skuteczna kupujący składa oświadczenie, że produkt był przechowywany w temperaturze 1-3 ˚C i nie został przerwany ciąg chłodniczy.
-
Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni. O wyniku jej rozpatrzenia Kupujący zostanie powiadomiony na piśmie na adres e-mail bądź adres zamieszkania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
-
Sklep zwraca Kupującemu należność za odesłany/reklamowany towar w ciągu 7 dni, licząc od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, na konto wskazane mailowo przez Kupującego.
-
Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
-
Zdjęcia towarów umieszczane w Sklepie internetowym służą prezentacji określonych rodzajów Produktów.
-
Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać w temperaturze kontrolowanej 1-3 ˚C na adres podany w § 2 niniejszego Regulaminu. Powyższe postanowienia dotyczące reklamacji Produktów mają zastosowanie do przedsiębiorców – osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
§ 12
[Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń]
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
-
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
-
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
Jeżeli Kupującym jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku nie dojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.
-
Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sklep podaje łącze do unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 13
[Pozostałe]
-
Regulamin jest dostępny pod adresem: https://steki.pl/pl/i/Regulamin/3
-
Kupujący ma możliwość odczytu, pobrania treści Regulaminu na swoje urządzenie oraz dokonania wydruku.
-
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, zmian funkcjonalności Sklepu lub zmian prowadzonej przez Sklep działalności - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Kupujący z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Jednocześnie zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu przynajmniej 14 dni przed ich wejściem w życie.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.