
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
steki.pl
§ 1
[Postanowienia ogólne, definicje]
- Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu dostępnego pod adresem internetowym www.steki.pl a w szczególności prawa i obowiązki Kupujących, jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy, należy przez nie rozumieć:
-
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
- Konto – konto Kupującego, zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Kupującego zamówień;
- Koszyk – element platformy internetowej Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, z możliwością ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;
- Kupujący – zarówno Konsument, tj. pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną, określoną wg przepisów prawa cywilnego, zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak i Przedsiębiorca, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która zawiera umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.steki.pl prowadzący sprzedaż produktów na odległość;
- Sprzedawca, Właściciel sklepu, Administrator danych – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Produkcja Handel Doradztwo Mateusz Ludwiniak, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8222213344, REGON 141829976;
- Teren prowadzenia działalności sklepu – teren stanowiący obszar realizacji dostawy Produktów Sprzedawcy. Numery kodów pocztowych, na terenie którym Sprzedawca umożliwia dostawę towarów z asortymentu Sklepu internetowego za pośrednictwem transportu firmowego lub kuriera zostały zdefiniowane w Załączniku nr 1.
- Polityka Prywatności – integralna część niniejszego Regulaminu określająca zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących przez Sprzedawcę;
- Produkt – dostępne w Sklepie towary, przedstawione jako minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, które mogą być przedmiotem zamówienia. Produkty oferowane w Sklepie mają masę stałą;
- Umowa:
- W przypadku Konsumentów jest to umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.2020.287 t.j. z dnia 2020.02.21);
- W przypadku pozostałych Kupujących jest to umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2019.1145 t.j. z dnia 2019.06.19) zawierana między Przedsiębiorcą a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza zamówienia, określające jednoznacznie: rodzaj oraz ilość produktów, rodzaj dostawy, płatności oraz miejsce wydania produktu.
- Cena – kwota jaką Kupujący jest zobowiązany zapłacić za nabyte Produkty w przypadku zawarcia umowy sprzedaży. Cena jest wyrażona w polskich złotych (PLN) i jest ceną brutto. Ceny Produktów w sklepie internetowym nie zawierają kosztów przesyłki.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, zamieszczonym na Stronie Internetowej i akceptacja jego postanowień.
§ 2
[Kontakt ze Sklepem]
- Adres Sprzedawcy: Produkcja Handel Doradztwo Mateusz Ludwiniak, Chobot 15, 05-074 Halinów
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@steki.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 787 922 775
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Kupujący może kontaktować się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00 – 16:00.
§ 3
[Wymagania techniczne korzystania ze Sklepu]
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet;
- posiadanie systemu operacyjnego: Windows lub Linux (z konsolą graficzną), Mac OS lub Android;
- posiadanie przeglądarki internetowej z obsługą Java Script: Internet Explorer w najnowszej wersji, Google Chrome w najnowszej wersji, Mozilla Firefox w najnowszej wersji Safari w najnowszej wersji Opera w najnowszej wersji lub inne wersje mobilne;
- włączona obsługa plików cookies;
- zainstalowany program FlashPlayer;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- posiadanie numeru telefonu komórkowego.
- Kupujący może wyrazić zgodę na włączenie obsługi plików cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików cookies, a także możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi znajdują się w polityce prywatności.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Kupującego.
§ 4
[Zasady korzystania ze Sklepu]
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, którego używa Kupujący, wymagań technicznych, o których mowa w §3 powyżej.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Dokonywanie zakupów w Sklepie następuje poprzez złożenie Zamówienia.
- Składanie Zamówień przez Kupującego na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta, albo bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych w Formularzu Zamówienia umożliwiających realizację Zamówienia, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega, że Kupujący, który jest Konsumentem musi mieć pełną zdolność do czynności prawnych, aby móc dokonać zakupu w Sklepie.
§ 5
[Konto. Rejestracja i logowanie]
- W Sklepie Internetowym dostępne są dla Kupujących następujące usługi świadczone przez Sprzedawcę bezpłatnie drogą elektroniczną:
- Usługa Konta Kupującego,
- Usługa Formularz zamówienia,
-
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta dla Kupującego w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania przez Kupującego Rejestracji i założenia konta. Warunkiem rejestracji Konta jest wypełnienie Formularza rejestracji. Dane potrzebne do zakładania konta: email, imię, nazwisko, telefon, hasło, ulica i numer domu, kod pocztowy, miasto.
- Użytkownik musi zaznaczyć przy rejestracji: „Zapoznałem się z regulaminem sklepu internetowego i akceptuję jego treść”.
- Hasło do logowania jest indywidualne dla każdego Kupującego i musi składać się z minimum 6 znaków. Zmiany hasła można dokonać poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła. Kupujący nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie Internetowym osobom trzecim.
- Po dokonaniu rejestracji Kupujący otrzyma na podany adres e-mail link z potwierdzeniem rejestracji. Kliknięcie w link oznacza aktywację Konta.
- Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do Konta.
- Zarejestrowany Kupujący ma możliwość:
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- zamówienia Produktu poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia,
- zmiany swoich danych;
- zmiany swojego hasła;
- sprawdzenia swojego zamówienia;
- usunięcia swojego konta wraz z przechowywanymi tam danymi.
- Kupujący może w każdej chwili dokonać dezaktywacji swojego Konta bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów i bez wskazania przyczyn, poprzez przesłanie oświadczenia o rezygnacji z prowadzenia konta na adres sklep@steki.pl bądź pisemnie na adres Sprzedawcy. Konto zostanie dezaktywowane w ciągu 7 dnia roboczych od otrzymania oświadczenia.
- Sprzedawca ma prawo dezaktywować Konto, informując go o tym fakcie drogą mailową, gdy Kupujący dostarcza treści o charakterze bezprawnym lub dopuszcza się nieuprawnionych ingerencji na serwerze.
- Rejestracja Konta nie jest warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie.
§ 6
[Zamówienia. Zasady składania Zamówienia]
- Sklep dostępny jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, umożliwiając
Kupującemu złożenie Zamówienia o każdej porze, z wyłączeniem przerw konserwacyjnych.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- a) wybrać produkt ze sklepu i jego wariant wagowy i kliknąć "dodaj do koszyka"
- b) po zgromadzeniu produktów w koszyku kliknąć "zamawiam"
- c) na ekranie pojawi się planowany termin dostawy jeśli zamówienie zostanie opłacone od razu po jego złożeniu
- d) zakupy można kontynuować logując się przez Facebook lub konto Google
- e) zakupu można dokonać wybierając 1 z 3 opcji:
opcja 1. nie mam konta: „Zarejestruj się”
aby się zarejestrować należy podać adres mailowy, swoje imię i nazwisko, numer telefonu, hasło, adres, na który ma być zrealizowana dostawa
opcja 2. zakupy bez rejestracji: „Złóż zamówienie”
aby dokonać zakupu bez rejestracji należy podać adres mailowy, swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres, na który ma być zrealizowana dostawa
opcja 3. mam już konto w sklepie: „Zaloguj się”
aby dokończyć zakup należy zalogować się na konto
- f) następnie wybrać "Podsumowanie"
- g) po zweryfikowaniu produktów i wartości koszyka kliknąć "Potwierdzam zakup"
- h) dokonanie płatności następuje przez " SHOPER PŁATNOŚCI ", operatorem płatności jest Blue Media S.A
- Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia i zawarcie Umowy sprzedaży poprzez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła Kupującemu. Wiadomość potwierdzająca otrzymania zamówienia zawiera takie dane jak: numer zamówienia, przewidywany termin dostawy, koszt dostawy, całkowitą wartość zamówienia, dane zamawiającego, dane do wysyłki, zamówione produkty.
- Całkowita wartość zamówienia obejmująca cenę Produktu oraz koszty jego dostarczenia przedstawiona jest w koszyku po dokonaniu przez Kupującego wyboru formy płatności oraz formy dostawy przedmiotu Zamówienia. Zarówno masa Produktu, jak i jego ostateczna cena uwidocznione zostaną na fakturze VAT lub paragonie.
- Jeżeli treść Umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Kupującego, powinien on w ciągu 24 h zawiadomić o tym Sklep wysyłając wiadomość e-mail na adres sklep@steki.pl ze wskazaniem zauważonych rozbieżności, które, jeżeli okażą się zasadne, zostaną niezwłocznie skorygowane przez Sklep Internetowy, który skontaktuje się z Kupującym drogą mailową lub telefonicznie.
- Zawarcie Umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia Zamówienia.
- Zawarcie Umowy z Przedsiębiorcą następuje z chwilą przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Przedsiębiorcę w ciągu 48 h od złożenia Zamówienia.
- Realizacja Zamówienia Przedsiębiorcy płatnego za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje nie później niż w terminie 3 dni od zaksięgowania wpłaty od Przedsiębiorcy na koncie Sprzedającego, z uwzględnieniem pkt. 8 powyżej.
- Sklep potwierdza wysyłkę zakupionego Produktu . Faktura/paragon wysyłane są razem z przesyłką, chyba że Kupujący zażąda inaczej (np. faktura w formie elektronicznej wysłana ma wskazany przez Kupującego adres e-mail).
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych produktów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie Produktu nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
§ 7
[Cena. Zasady określania Ceny]
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Kupujący jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Masa produktu. Sprzedawca oferuje w Sklepie internetowym do sprzedaży Produkty o stałej masie ,która może różnić się od tej podanej na stronie Sklepu internetowego o +/- 10%.
§ 8
[Dostawa i płatność]
- Sprzedawca umożliwia dostawę towarów z asortymentu Sklepu internetowego na terenie działalności sklepu za pośrednictwem transportu firmowego albo za pośrednictwem firmy kurierskiej. Numery kodów pocztowych, na terenie którym Sprzedawca umożliwia dostawę towarów z asortymentu Sklepu internetowego za pośrednictwem transportu firmowego, zostały zdefiniowane w Załączniku nr 1. Po wpisaniu kodu pocztowego i wypełnieniu koszyka zakupami Kupującemu zostanie zaproponowany właściwy dla jego miejsca zamieszkania środek i koszt transportu.
- Dostawa Produktów odbywa się pod adres wskazany podczas składania Zamówienia. Kupujący może również skorzystać z opcji odbioru osobistego zamówionego Produktu. Odbiór osobisty możliwy jest pod adresem wskazanym w § 2.
- Koszty dostawy.
Koszty dostawy wskazane są pod adresem https://steki.pl/pl/i/Czas-i-koszty-dostawy/4 oraz podczas składania Zamówienia.
Termin realizacji zamówień:
Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności;
W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
Czas realizacji zamówień:
* UPS Express Saver lub DHL
Zamówienia złożone od czwartku do poniedziałku - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę - dostarczamy w piątek
* DPD FOOD Łódź, Poznań, Kraków, Trójmiasto
Zamówienia złożone od czwartku do poniedziałku - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę - dostarczamy w piątek
* DPD FOOD Warszawa
Zamówienia złożone od czwartku do poniedziałku - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę - dostarczamy w piątek
** Terminy realizacji zamówień mogą ulec zmianie ze względu na okresy świąteczne i dni wolne od pracy.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmian w wyjątkowych przypadkach. Nie są realizowane zamówienia w soboty, dni wolne od pracy i święta.
- Kupujący realizuje płatność poprzez Shoper płatności, którego operatorem jest Blue Media S.A
-
Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego. - Szczegółowe informacje na temat akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu w zakładce https://steki.pl/pl/i/Formy-platnosci/10
- Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie dostarczony przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Kupującego podczas składania Zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Kupującego liczony jest od dnia zrealizowania płatności.
- W przypadku wyboru odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Kupującego w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Kupujący zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej.
§ 9
[Prawo odstąpienia od umowy]
- Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupujący będący konsumentem w myśl przepisów Kodeksu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego towaru ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny odstąpienia, składając stosowne oświadczenie na piśmie.
- Uprawnienie o którym mowa powyżej dotyczy jedynie przypadków sprzedaży konsumenckiej, a więc umów zawartych przez Sklep internetowy z osobą będącą konsumentem w myśl przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar do Sklepu. Towar powinien być zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Zwrotowi nie podlegają towary, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami ustawy o prawach konsumenta, nie można odstąpić (art. 38 ustawy o prawach konsumenta). W szczególności Konsument nie może odstąpić od umowy:
a)w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
b)umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według szczególnego życzenia konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. - Wzór formularza odstąpienia z którego kupujący będący konsumentem może skorzystać określony jest w Załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Do zwracanego towaru powinien być dołączony dowód jego zakupu oraz wszelkie inne przedmioty lub dokumenty otrzymane przez Konsumenta w związku z zakupem towaru.
§ 10
[Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących]
- Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej na Stronie Internetowej Sklepu.
- Kupujący przed złożeniem zamówienia w Sklepie Internetowym ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Sprzedawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Kupującego. Oświadczenie o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie.
- Kupujący nie jest uprawniony do podawania danych osobowych podmiotów trzecich.
§ 11
[Reklamacja i gwarancja]
- W razie niezgodności Produktu żywnościowego z umową, kupujący ma prawo żądać wymiany towaru, ewentualnie obniżenia jego ceny albo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że zawiadomi o tym Sprzedawcę niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową, nie później niż w terminie 2 dni od dostarczenia Zamówienia, z zastrzeżeniem punktu 2 poniżej. W celu dokonania reklamacji należy skontaktować się z Sprzedawcą mailowo lub telefonicznie.
- Stwierdzenie niezgodności towaru z umową powinno nastąpić nie później, niż przed upływem terminu przydatności towaru do spożycia.
- Aby reklamacja była skuteczna kupujący składa oświadczenie, że produkt był przechowywany w temperaturze 1-3 ˚C i nie został przerwany ciąg chłodniczy.
- Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni. O wyniku jej rozpatrzenia Kupujący zostanie powiadomiony na piśmie na adres e-mail bądź adres zamieszkania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
- Sklep zwraca Kupującemu należność za odesłany/reklamowany towar w ciągu 7 dni, licząc od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, na konto wskazane mailowo przez Kupującego.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Zdjęcia towarów umieszczane w Sklepie internetowym są jedynie przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich towarów i mogą wystąpić różnice między rzeczywistym wyglądem towaru a jego zdjęciem w Sklepie internetowym np. może być inna grubość tłuszczu, inna ilość przerostów itp.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać w temperaturze kontrolowanej 1-3 ˚C na adres podany w § 2 niniejszego Regulaminu.
§ 12
[Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń]
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Jeżeli Kupującym jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.
§ 13
[Pozostałe]
- Regulamin jest dostępny pod adresem: https://steki.pl/pl/i/Regulamin/3
- Kupujący ma możliwość odczytu, pobrania treści Regulaminu na swoje urządzenie oraz dokonania wydruku.
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Kupujący z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
§ 14
[ Czas realizacji zamówienia]
Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności;
W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
Czas realizacji zamówień:
* UPS Express Saver
Zamówienia złożone od czwartku do poniedziałku - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę - dostarczamy w piątek
* DPD FOOD Łódź, Poznań, Kraków, Trójmiasto - wkrótce
Zamówienia złożone od czwartku do poniedziałku - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę - dostarczamy w piątek
* DPD FOOD Warszawa
Zamówienia złożone od piątku do niedzieli - dostarczamy we wtorek
Zamówienia złożone w poniedziałek - dostarczamy w środę
Zamówienia złożone we wtorek - dostarczamy w czwartek
Zamówienia złożone w środę i czwartek do 12:00 - dostarczamy w piątek
** Terminy realizacji zamówień mogą ulec zmianie ze względu na okresy świąteczne i dni wolne od pracy.